onsdag den 22. januar 2014

Fin artikel om ressourcebanken


Via en journalist fra mit netværk blev det muligt, at vi fik lavet en artikel om Skave og om ressourcebanken. En rigtig fin en af slagsen endda. Ressourcebanken er jo fyldt med lækre ressourcer af alle mulige slags, og netop til artiklen var det vigtigt for mig, at vi fik vist den mangfoldighed, som kan rummes i netop en ressourcebank som vores. Derfor var jeg også rigtig glad, da Carsten Jensen og hans familie med meget kort varsel sagde ja til at få besøg af journalist og fotograf. Artiklen blev bragt i Dagbladet, men pga. rettigheder kan jeg desværre ikke linke til den her eller gengive hele teksten. Men jeg kan citere en smule. Skulle du have lyst til at læse det hele, så er der sat et eksemplar op på opslagstavlen ved indgangen på skolen, der hænger et eksemplar i hallen, og man kan også kigge ind forbi mit kontor og give det et kig!

Jeg fortæller gerne om mine fugle

"Når man kører gennem Skave, er det ikke umiddelbart til at se, at der skulle gemme sig noget særligt bag havelågen hos Carsten Jensen og hans familie. Egentlig har han heller ikke selv tænkt over, at hans interesse for undulater og kanariefugle kunne komme andre i området til glæde. Men det er netop essensen af, hvorfor knap 50 Skave-borgere har meldt sig som frivillige til en "ressourcebank" - for hvis man blot vil bruge nogen få timer på at hjælpe eller fortælle, så kan interesser eller talenter komme andre til glæde. 

Hvis det kan bidrage, så vil jeg gerne fortælle og vise fuglene frem for andre. Mange har også sagt 'hold da op', når de har set eller hørt om vores hobby, så der kan sikkert sagtens være nogen elever, som også vil synes, det er interessant, siger Carsten Jensen".



Ingen kommentarer:

Send en kommentar