fredag den 7. februar 2014

Vågn op bank!


De sov trygt i går. Liljerne. Men over natten er der ligesom begyndt at ske noget. Langsomt men sikkert. Langsomt men sikkert er ressourcebanken også på vej i gang...sådan for alvor. Tirsdag blev banken anvendt for første gang, sådan på den måde, som det er tanken, at man kan anvende den. Jeg havde brug for at få noget sparring på, hvordan jeg skal lave set-up'et omkring banken, hvordan skal det organiseres, så det bliver brugt, så det bliver en aktiv bank. Derfor kiggede jeg i ressourcerne og skrev til et par stykker, som alle havde skrevet, at de kunne byde ind i forhold til projektledelse og organisering. Det resulterede i, at Torben Laustsen og jeg satte hinanden stævne på mit kontor til en snak om, hvordan man driver en ressourcebank i Hogager og Skave.

Det var et rigtig godt møde, og jeg fik en masse ud af det. Et møde som blandt andet resulterede i, at jeg i dag har sendt en mail ud til foreninger, organisationer og institutioner og opfordret dem til at komme til et kort introduktionsmøde d. 26 februar, hvor jeg vil fortælle om banken og udlevere en liste med ressourcer. Håbet er, at man efter dette møde vil tage hjem med en lyst til at begynde at bruge banken - og at disse repræsentanter måske kan agere en form for ambassadører i forhold til at gøre opmærksom på de ressourcer, som er i banken - og at de altså bare venter på at blive brugt! Alle er selvfølgelig velkomne til mødet - skulle du have lyst til at deltage, så er det bare at sende mig en mail på ane.friis.christiansen@holstebro.dk eller en sms på tlfnummer: 23480049.

Så med en ressourcebank der langsomt vågner og positive forventninger til, hvad det kan blive til, når banken beslutter sig for at stå op - så vil jeg ønske jer alle en rigtig god weekend!

:-) Ane

Ingen kommentarer:

Send en kommentar