onsdag den 4. december 2013

Juleomsorg


Jeg havde virkelig svedt i søndags, d. 1 december, hvor min bonussøn Rasmus kom hjem om aftenen efter en weekend hos sin mor. Og med min kæreste afsted på La Santa med den højskole, hvor han arbejder, så var jeg helt alene til at opretholde bare et minimum af det juleri, som hører sig til, når det går løs med december. Derfor stod den på ophæng af lyskæder, kalenderlys og adventshejs, pakkekalender og hvad ved jeg. Stor var begejstringen da også, da Rasmus trådte ind til jul hos Gertrud Sand, (det kan godt være, at min kæreste nyder solen nu, men han kommer til at fortryde, at han har været væk :-) ) og hans begejstring gjorde selvfølgelig, at det var hele indsatsen værd!

Tilsvarende STOR var også min begejstring, da jeg mandag morgen trådte ind på lærerværelset på Skave Skole og så den sødeste række af fine glas i alle mulige størrelser, med julebånd og navneskilte. Mit navn blandt andet. Nogen havde faktisk lavet en pakkekalender til mig også! Sikke en fantastisk sød tradition. Skolelederen Karsten er manden bag, og han putter små indpakkede karameller og lignende i vores glas. En virkelig dejlig overraskelse. Og på den måde blev det en 2 december, som duftede både lidt af gran og kager, men i særdeleshed også af juleomsorg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar